İlkokul ve Özel Eğitim Öğrencilerimiz İçin Hazırladığımız 17 Yeni Oyun

İçeriklerini gün geçtikçe zenginleştiren EBA'da, İlkokul öğrencilerimiz için Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi derslerinde, tamamı kazanımlara uygun 12, özel eğitim öğrencilerimiz için de 5 adet olmak üzere toplam 17 yeni oyuna ulaşabilirsiniz.

İlkokul Öğrencilerimiz İçin Hazırlanan Oyunlar

Öğretmenin sınıftaki rolünü unutmadan, teknoloji kullanımının amaç değil araç olduğunu bilerek; ilkokul öğrencileri ve öğretmenlerinin Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, derslerinde kullanabileceği oyunlarımızın tamamı ilgili ders kazanımlarına uygun olarak hazırlanmıştır. 
Öğrencilerimiz;
Büyükten Küçüğe/Küçükten Büyüğe oyunlarıyla sayıları uygun şekilde sıralamayı,
Tek / Çift Sayılar oyunları tek ve çift sayıları,
Eş Anlamlı, Zıt Anlamlı Sözcükler oyunlarıyla dinlediklerinde ve okuduklarında eş / zıt anlamlı kelimeleri ayırt etmeyi, kelimelerin eş / zıt anlamlarını bulmayı,
Doğal Sayılar oyunu ile üç basamaklı doğal sayıları okuyup yazmayı, basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerini,
Hangisi Doğru oyunu ile günlük hayatta kullanılan, hatalı yazılan ve söylenilen sözcüklerin doğru yazımı ve söylenilmesini,
Ritmik Saymalar oyunu ile 100 içinde ileriye doğru birer, onar saymayı; 20 içinde sayıları ikişer, beşer ileriye geriye saymayı,
Romen Rakamları oyunu ile 20 'ye kadar olan Romen rakamlarını okumayı ve yazmayı,
Okul Heyecanım oyunu ile Hayat bilgisi dersinde öğrendikleri konuları ve daha birçoğunu,
Toplama ve Çıkarma oyunları ile de toplama/çıkarma işlemlerini daha zevkli öğreneceklerdir. 

İlkokul öğrencilerimiz için hazırlanan oyunlara http://f.eba.gov.tr/uygulama/ilkokul.html adresinden ulaşabilirsiniz.

Özel Eğitim Öğrencilerimiz İçin Hazırlanan Oyunlar

Öğrenme olayı temelde zihinsel yeteneklere bağlı bir süreç olmakla beraber, bu yeteneklere paralel ya da zamanla kazanılan dikkat ve hatırlama yetenekleri de öğrenmede büyük rol oynar. Zihinsel öğrenme yetersizliği olan çocukların dikkatleri dağınıktır, ayrıca kısa süreli bellekleriyle ilgili problemleri vardır. Bu yüzden kazanımın çok fazla materyalle çeşitlendirilmesi ve pekiştirilmesi gerekir. Özel eğitime yönelik uygulamaların yapılması bu bağlamda öğretmen ve öğrencilere büyük kolaylık sağlayacaktır. Hazırlanan oyunlar, öğrencilerin ilgisini çekecek görsel materyallerle desteklenmiş, zihinsel engelli çocukların en iyi öğrenme yöntemi olan oyunlaştırılarak öğrenme yöntemi seçilmiştir. Az-Çok, Benzer-Farklı, Büyük-Küçük, Tam-Yarım-Çeyrek gibi varlıklar arası ilişkiler konusunda yapılan çalışmalarla yakın çevrelerinde gördükleri eşyalar ve şekiller arasındaki ilişkileri hissetmeleri sağlanmıştır.

Bu oyunlara ek olarak, trafikteki çeşitli taşıtların hangileri olduğunu öğretmek, bu taşıtların her çeşidini görsel materyallerle destekleyip pekiştirmek ve transfer etmek amacıyla trafik ve ilkyardım dersinin kazanımları seçilmiş ve oyunlaştırılarak öğrencilerimize sunulmuştur.

Özel eğitim öğrencilerimiz için hazırlanan oyunlara http://f.eba.gov.tr/uygulama/ozel.html adresinden ulaşabilirsiniz.

Oyunların hazırlanmasında emeği geçen İzmir EBA ekibimize teşekkür ederiz.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi